Το Kashan είναι μια πόλη-όαση στην επαρχία του Ισφαχάν, πάνω στον δρόμο των καραβανιών για την έρημο Dash-e Kavir στην καρδιά του Ιράν. Είναι ιστορικά αποδεδειγμένο ότι κατά τον 17ο αιώνα υπήρχε έντονη ταπητουργική δραστηριότητα στα βασιλικά εργαστήρια της περιοχής, ενώ το αρχαιότερο χαλί από την πόλη Kashan χρονολογείται στο 1542 και εκτίθεται στο μουσείο Victoria & Albert στο Λονδίνο. Οι κάτοικοι της περιοχής διατείνονται περήφανοι ότι διαθέτουν εμπειρία και παράδοση 5 αιώνων στην κατασκευή χαλιών, με μια μοναδική διακοπή το 18ο αιώνα εξαιτίας της Αφγανικής εισβολής. Στα μέσα του 20 αιώνα μάλιστα, υπολογίζεται ότι λειτουργούσαν πάνω από 12.000 εργαλειοί, χρησιμοποιώντας, όλοι, τον περσικό κόμπο shenneh.

Ιδιαιτέρως επιθυμητά από τη βασιλική αριστοκρατία, τα χαλιά από την πόλη Kashan διατηρούν σταθερά τις σχεδιαστικές τους προδιαγραφές, εμμένοντας στην περιορισμένη ποικιλία μοτίβων που τα κάνει και πιο εύκολα αναγνωρίσιμα. Τα περισσότερα περιέχουν ένα κεντρικό μετάλλιο σε σχήμα διαμαντιού, με έναν τυπικό συνδυασμό καμπυλών και γωνιών που συμπληρώνονται από μυριάδες φλοράλ μοτίβα (Shah Abbasi), σχέδια φύλλων και αραμπέσκ. Ακόμη, μπορεί να απεικονίζονται σκηνές κυνηγιού, ή ομοιόμορφα μοτίβα με λουλούδια Shah Abbas. Η χρωματική παλέτα είναι αρκετά περιορισμένη, με βασικά χρώματα το κόκκινο, το λευκό του ελεφαντόδοντου, το μπλε και ορισμένες αποχρώσεις του πράσινου. Τα χρώματα συνδυάζονται έτσι ώστε να δημιουργούν όχι τολμηρές, αλλά αρκετά ήρεμες αντιθέσεις, κατάλληλες για την ενίσχυση μιας εκλεπτυσμένης ατμόσφαιρας σε κλασικούς χώρους. Η βάση που χρησιμοποιείται είναι από βαμβάκι ενώ οι ιδιαιτέρως πυκνοί κόμποι είναι Περσικής τεχνοτροπίας. 

Η αφαιρετική είναι μια τάση διακόσμησης, που πρεσβεύει την απλότητα, δηλαδή το λιτό και απέριττο, μέσα από την αφαίρεση κάθε επιπλέον διακοσμητικού στοιχείου. Επιβάλλει τον περιορισμό στα απολύτως απαραίτητα, χωρίς περιττές γαρνιτούρες, άσκοπους στολισμούς και αχρείαστες “φιοριτούρες”. Οι λιτές γραμμές προβάλλουν το απέριττο ύφος των κατοικούντων σε ένα σπίτι. Το απέριττο, τονίζει διακριτικά την “αισθητική” τους, που αποδεικνύει ότι δεν χρειάζεται το “θορυβώδες” για να προβάλει μια πολυτέλεια υψηλού κόστους, απαραίτητη για να αναβαθμίσει την όποια προσωπικότητά τους.

Άλλωστε, όλες οι λεγόμενες “ανεπτυγμένες” χώρες, που οι πολίτες τους χαρακτηρίζονται από προηγμένες συμπεριφορές, όπως οι Σκανδιναβικές, ο Καναδάς και η Ιαπωνία, είναι φανατικά προσκολλημένες στην “απόλυτη” αφαιρετική, η οποία εκφράζεται με το minimalism. Έτσι, σχεδιάζουν και χρησιμοποιούν έπιπλα και υλικά διακόσμησης με βάση πάντα και μόνο το minimal. Πρωτοεμφανίστηκε και κατέκτησε την Ευρώπη την δεκαετία του ’60 με το τότε “Δανέζικο στυλ”, που ανέτρεπε την μέχρι τότε αποκλειστικότητα στην κλασική επίπλωση με σωρρευμένα πολλά στοιχεία της καλλιτεχνικής περιόδου baroque στον αντίποδα του minimalism.

Σήμερα, με το τέλος της εποχής του μεταμοντερνισμού, οι νέες τάσεις διακόσμησης υπαγορεύουν σχεδόν αποκλειστικά το minimalism που βασίζεται απόλυτα στην αφαιρετική. Σχεδόν όλα τα έπιπλα και όλα τα άλλα διακοσμητικά στοιχεία, ακόμα και τα χαλιά, που προβάλλονται από τις εργασίες των διεθνούς φήμης Αρχιτεκτόνων και Διακοσμητών και δημοσιεύονται στα παγκοσμίου εμβέλειας περιοδικά διακόσμησης, αν δεν είναι σε απόλυτη “γραμμή” minimalism, τότε σίγουρα αποτυπώνουν σοβαρές επιρροές.

Αυτή η ενότητα, που αποτελεί ένα πρωτοπόρο εγχείρημα της ιδέας ΑΙΩΝ 1922 και των ανθρώπων της, έχει ως σκοπό να αποτελέσει έναν ενημερωτικό οδηγό που θα μυήσει το ευρύ κοινό στα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά και στις πολυποίκιλες συναρτήσεις της ανατολίτικης ταπητουργίας. Φιλοδοξεί να αποτελέσει ένα διεξοδικό εγχειρίδιο για τους λάτρεις του αυθεντικού χειροποίητου χαλιού, με σκοπό την πληρέστερη ενημέρωσή τους και την ποιοτική εξασφάλιση των αγορών τους. Στο βιβλίο αυτό παρατίθεται μια πληθώρα στοιχείων με εκπαιδευτικό χαρακτήρα που απευθύνονται σε όσους προσεγγίζουν το χειροποίητο χαλί όχι με την καταναλωτική λογική του εμπορεύματος, αλλά με το διερευνητικό και ανήσυχο πνεύμα του συλλέκτη.

Η τέχνη της ταπητουργίας δεν εκλαμβάνεται ως ένας αποκομμένος παραγωγικός τομέας, αλλά ως έκφανση των πολιτισμών που το γέννησαν και το εξέλιξαν. Έτσι, κρίθηκε σκόπιμη η ταυτόχρονη διερεύνηση των κοινωνικοπολιτικών συνθηκών και των εθνογραφικών αναφορών στις ταπητουργικές περιοχές, σε συνδυασμό με την παρουσίαση των διαφορετικών ταπητουργικών παραδόσεων. Η προσέγγιση που ακολουθήθηκε σε ό,τι αφορά στην ταξινόμιση, σε καμία περίπτωση δεν προσβλέπει στην απολυτότητα, καθώς η ίδια η πολυσχιδής γενεαλογία της ταπητουργίας δεν επιτρέπει αποκλειστικές κατηγοριοποιήσεις και μονοδιάστατες ιστορικές περιγραφές.Η ενότητα είναι οργανωμένη με βάση την πιο έγκυρη μεθοδολογία και επικεντρώνεται σε μια ανθρωπολογική και όχι σε μια εθνοκεντρική οπτική. Οι εκφάνσεις της λαϊκής τέχνης των φυλών αναπτύχθηκαν παράλληλα με τις πολιτισμικές παραδόσεις και όχι σύμφωνα με τις αυθαίρετες –και εν πολλοίς αστήριχτες εθνολογικά -μετατοπίσεις των εθνικών συνόρων. Τα ονόματα χωρών που παρατίθενται, αναφέρονται πρωτίστως στην έννοια του έθνους με όλες τις πολιτισμικές παραμέτρους και λιγότερο στην έννοια του κράτους ως περιχαρρακωμένης εδαφικής οντότητας.

Ευελπιστούμε ότι αυτό το πόνημα θα αποτελέσει χρήσιμο οδοδείκτη στον κυκεώνα της αγοράς χαλιών, εξασφαλίζοντας το αγοραστικό κοινό με την σιγουριά που προσφέρει η εμπεριστατωμένη ενημέρωση. Το περιεχόμενο της ενότητας προέκυψε αναπόφευκτα μέσα από επιλεκτικές διαδικασίες, που όμως δεν βασίζονται στην αυθαίρετη κρίση, αλλά στη βιωμένη εμπειρία και στη συσσωρευμένη γνώση πολλών χρόνων. Η ενότητα αυτή έρχεται να καλύψει το αντίστοιχο κενό στην καταναλωτική «σφαίρα» και ελπίζουμε να αποτελέσει αναπόσπαστο κομμάτι και πολύτιμο «σύντροφο» των αγορών όσων μοιράζονται το ίδιο πάθος για τα χαλιά με όλους εμάς, τους ανθρώπους του ιδιαίτερου κόσμου ΑΙΩΝ 1922 που με μεράκι συντάξαμε αυτόν τον οδηγό.

Η Bokhara είναι μια πόλη του γεωγραφικού Τουρκεστάν στο σημερινό Ουζμπεκιστάν. Εμπορικά το όνομά της (Μπουχάρα) έχουν όλα τα χαλιά με τουρκμένικα σχέδια που παράγονται παραδοσιακά στο σημερινό γεωγραφικό Τουρκεστάν. Επειδή η γεωγραφία δεν αντικρίζει πάντα και τις φυλές που κατοικούν στις διάφορες χώρες, οι Τουρκμένοι πέρα από το Τουρκεστάν ζουν στην Περσία, στο Αφγανιστάν και στις άλλες δημοκρατίες του ισλαμικού Τουρκεστάν της πρώην Σοβιετικής Ένωσης, (σήμερα Ρώσικη κοινοπολιτεία) αλλά και σε τμήμα της Δυτικής Κίνας, το αυτόνομο Ισλαμικό Ανατολικό Τουρκεστάν.

Στην “καρδιά” της Ευρασίας, στη σκιά της οροσειράς του Καυκάσου, απλώνονται οι πεδινές περιοχές που συναπαρτίζουν την ομώνυμη περιοχή. Ο Κάυκασος οριοθετείται από τη Ρωσία στα βόρεια, δυτικά από τη Μαύρη Θάλασσα, ανατολικά από την Κασπία Θάλασσα, νοτιοδυτικά από την Τουρκία και νότια από το Ιράν. Το βορειοδυτικό του τμήμα κατοικείται από Ουκρανούς. Τα βουνά του Καυκάσου θεωρούνται συχνά ως η διαχωριστική γραμμή μεταξύ Ευρώπης και Ασίας και οι περιοχές που βρίσκονται στους πρόποδές τους θεωρούνται εδάφη είτε της μίας ηπείρου είτε της άλλης.

Περιεχόμενα: CarpetPedia

Καταστήματα

Καταστήματα

(Έναντι "ΥΓΕΙΑ")
210-6231300
kifisias@aion1922.com
Ωράριο λειτουργίας:
Δε. 10:00 - 18:00
Τρ. 10:00 - 18:00
Τε. 10:00 - 18:00
Πέ. 10:00 - 18:00
Πα. 10:00 - 18:00
Σά. 10:00 - 18:00
Χάρτης Περιοχής και Οδηγίες
(και Αθανασίου Διάκου)
210-9703432
poseidonos@aion1922.com
Ωράριο λειτουργίας:
Δε. 10:00 - 18:00
Τρ. 10:00 - 18:00
Τε. 10:00 - 18:00
Πέ. 10:00 - 18:00
Πα. 10:00 - 18:00
Σά. 10:00 - 18:00
Χάρτης Περιοχής και Οδηγίες
Καλέστε μας δωρεάν στο 800-11-1922-0, για οποιαδήποτε πληροφορία γύρω από τα χαλιά!
custserv@aion1922.com
After Sales Service
210 3000500 (10:00 - 16:00), εκτός Σαββάτου
Copyright © 2018 Αυθεντικά Χειροποίητα Χαλιά ΑΙΩΝ 1922
 

Αυθεντικά Χειροποίητα Χαλιά ΑΙΩΝ 1922: Ο κόσμος της πιστοποιημένης ποιότητας στα χειροποίητα χαλιά και κιλίμια. 

Η μεγαλύτερη και πληρέστερη συλλογή αυθεντικών χαλιών στην Ευρώπη. Χαλιά σε άπειρα σχέδια, χρώματα, αλλά κα σε κάθε πιθανή και απίθανη διάσταση.
 
Καταστήματα χαλιών σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, χιλιάδες αυθεντικά χαλιά ΑΙΩΝ 1922!

 

Επισκέπτες All Time

6292228
Τώρα OnLine: 454