Τα χαλιά Handtufted / Shaggy παράγονται με μια σύγχρονη τεχνική που εμφανίστηκε το 1967 στην έκθεση μηχανημάτων κλωστουφαντουργίας στη Βασιλεία της Ελβετίας, από ένα νεαρό μηχανικό από το Reutlingen της Γερμανίας, σε μια πρωτόλεια κατάσταση. Επίσημα παρουσιάστηκε για πρώτη φορά στη Διεθνή έκθεση ΙΤΜΑ στο Παρίσι το 1971 & αποτέλεσε σταθμό για την ταπητουργία. Σήμερα, 40 χρόνια μετά, αποτελεί την τρίτη παγκοσμίως σε όγκο παραγωγής τεχνική κατασκευής χαλιών. Με πρώτη εκείνη των μοκετών & δεύτερη των χαλιών μηχανής, κατατάσσεται τρίτη, με τέταρτη & τελευταία εκείνη των παραδοσιακών χειροποίητων χαλιών.

Το αυθεντικό χειροποίητο χαλί, αφού είναι μεγαλύτερης αξίας από βιομηχανικά προϊόντα, όπως οι κουρτίνες ή οι στόφες των επίπλων και επειδή τοποθετείται στο δάπεδο είναι αναμφισβήτητα το κυρίαρχο στοιχείο του χώρου και τα υπόλοιπα στοιχεία υποχρεωτικά το ακολουθούν. Άλλωστε, ένα αυθεντικό χειροποίητο χαλί διατηρείται "εφ' όρου ζωής", ενώ οι κουρτίνες και οι στόφες, αλλάζουν κατά χρονικά διαστήματα και συνήθως με διαφορετικά χρώματα από τα προηγούμενα. Άρα, στο "ντύσιμο" ενός νέου σπιτιού, πρέπει να προηγείται η επιλογή του χαλιού, έναντι όλων των υπολοίπων, ακόμα και των επίπλων.
 
Αλλά και τα έπιπλα, με εξαίρεση κάποια συλλεκτικά ή αντίκες, είναι συνήθως ακόμη και τα πλέον πολυτελή, υποδεέστερα της αξίας ενός αυθεντικού χειροποίητου χαλιού. Βέβαια, η προστιθέμενη αξία ή η θεωρητική "υπεραξία" από την υπογραφή ενός επώνυμου product designer στον βιομηχανικό σχεδιασμό κάποιων επίπλων, μπορεί να ανεβάζουν την τιμή τους πάνω από τα χειροποίητα χαλιά, αλλά ποτέ πάνω από την αξία τους. Είναι η διαφορά του όποιου βιομηχανικού προιόντος, έστω και ενυπόγραφου, με την προσωπκή καλλιτεχνική έκφραση ενός χειροτεχνήματος. Κανένα έπιπλο δεν μπορεί να έχει την διαχρονική, διακοσμητική υπόσταση, ενός αυθεντικού χειροποίητου χαλιού.
 
Ένα αυθεντικό χειροποίητο χαλί μπορεί να «καδράρεται» από μεγαλύτερο ή μικρότερο περιθώριο δαπέδου, προσδίδοντας πάντοτε ένα άλλο κύρος στην διακόσμηση. Οι αρχιτέκτονες και διακοσμητές, συνήθως συστήνουν την τοποθέτηση πάνω από το χειροποίητο χαλί ενός σαλονιού ή living room, τραπεζάκια γυάλινα διαφανή, ώστε να φαίνεται καθαρά ολόκληρο το σχέδιό του, αναβαθμίζοντας τόσο ποιοτικά όσο και διακοσμητικά το "όλον" του χώρου.
 
Πολλές φορές, το χειροποίητο χαλί τοποθετημένο σε έναν εντελώς ελεύθερο από έπιπλα χώρο, προβάλει κυρίαρχα, ένα έντονο διακοσμητικό ύφος, που επιπλέον αποπνέει υψηλή πνευματική διάσταση. Στα χειροποίητα χαλιά, δεν ισχύει η ομοιομορφία χρωμάτων με τα υπόλοιπα έπιπλα, αντιθέτως, τα διαφορετικά χρώματα, με το contrast που προκαλείται, τονίζουν έντονα τη μοναδικότητά του.
 
Το κάθε αυθεντικό χειροποίητο χαλί, αποτελεί μια μοναδικότητα. Είναι η ίδια ακριβώς μοναδικότητα, ενός πίνακα αναγνωρισμένου ζωγράφου, που ξεχωρίζει από όλα τα άλλα αντικείμενα και έπιπλα ενός χώρου, προβάλλοντας μια ιδιαίτερη καλλιτεχνική έφεση. Πολλά χειροποίητα χαλιά ή χειροποίητες μπάντες, με ή χωρίς εικόνες, τοποθετούνται στον τοίχο, και εκπέμουν μια αίσθηση πνευματικής διάστασης της όποιας οικονομικής ευημερίας, με την ίδια μοναδικότητα ενός επώνυμου πίνακα, ενώ προσδίδουν μια ασυνήθιστη ethnic έκφραση.
 
Άλλωστε, οι διεθνούς φήμης αρχιτέκτονες και διακοσμητές, αλλά και τα παγκοσμίου εμβέλειας περιοδικά αρχιτεκτονικής και διακόσμησης, πολύ συχνά παρουσιάζουν συνθέσεις κλασικών επίπλων με μοντέρνα αυθεντικά χειροποίητα χαλιά, αλλά και μοντέρνα έπιπλα συνδυασμένα με κλασικά ή παραδοσιακά χειροποίητα χαλιά. Έτσι, απαλύνουμε το "επιβλητικό" ύφος του κλασικού, εκσυγχρονίζοντάς το, με την δυναμική που αποπνέει το μοντέρνο. Είναι η λεγομένη προχωρημενη διακοσμητική τάση, που ανατρέπει τις παλιές τυποποιημένες "νόρμες".
 
Επιπλέον, αποκλειστικά το αυθεντικό χειροποίητο χαλί, είναι το "απόλυτο" διακοσμητικό στοιχείο, που καθορίζει το ύφος και το στυλ της ζεστής και πολυτελούς ατμόσφαιρας που αποπνέει ένας χώρος. Το χειροποίητο χαλί είναι εκείνο ακριβώς που προσδιορίζει, πέραν από την όποια ευμάρεια, την αντίστοιχη πνευματικότητα και το ανάλογο πολιτιστικό επίπεδο των ανθρώπων της κάθε κατοικίας. Δεν είναι απλώς ένα κομμάτι διακόσμησης ή καλαισθητικής, είναι η ίδια η διακόσμηση, η ίδια η αισθητική μας

Χειροποίητα Χαλιά από την Ανατολή: Έργο Τέχνης, Τρόπος Ζωής

ΥΠΑΙΘΡΙΑ ΑΓΟΡΑ ΣΤΗΝ ΠΟΛΗ MAZAR-I-SHARIFF ΤΟΥ ΑΦΓΑΝΙΣΤΑΝ

Οι απαρχές του χειροποίητου χαλιού χάνονται στα βάθη της Ανατολής, εκεί όπου ο χρόνος κυλά πιο αργά, η ζωή είναι πιο ήσυχη και οι παραδόσεις διατηρούνται αναλλοίωτες σαν θέσφατα κοινής σοφίας και πατρογονικού σεβασμού. Οι λαοί της Ανατολής, σε ολόκληρη την τεράστια ασιατική έκταση συνδέονται μεταξύ τους, όχι μόνο με εθνογραφικούς θεσμούς, αλλά με τη μέθεξή τους στο πολιτισμικό και θρησκευτικό σύμπαν που ορίζει ο Ισλαμισμός. Σε αντίθεση με τις Δυτικές νόρμες, στο πνευματικό σύστημα που ορίζει το Ισλαμ, δεν υφίσταται διαχωρισμός μεταξύ τέχνης και θρησκείας. Τα χειροποίητα χαλιά, δεν αποτελούν απλά αντικείμενα καλλιτεχνικής δημιουργίας, αλλά αναπόσπαστο κομμάτι της λατρευτικής πρακτικής, πιστούς συντρόφους στο ταξίδι της προσευχής και της κατάνυξης. Η πιο προφανής συνάρτηση χειροποίητου χαλιού και θρησκείας είναι τα «χαλιά προσευχής», που έχουν συνδεθεί με τη λατρευτική τελετουργία του Ισλάμ τόσο μορφολογικά όσο και λειτουργικά. Η διάταξη των μοτίβων στα χαλιά προσευχής με το κεντρικό mihrab, που αποτελεί προσαρμοσμένο δάνειο από την αρχιτεκτονική των τζαμιών, καθώς και την σχεδιαστική απλότητα, διαπνέεται απόλυτα από την ασκητικότητα της ισλαμικής θρησκείας. Η απεικόνιση ανθρώπινων και ζωικών μορφών δεν παρατηρείται συχνά στα χαλιά των ισλαμικών περιοχών, καθώς η ισλαμική θρησκεία δεν επιτρέπει την ειδωλολατρεία. Αυτά τα χαλιά διασκοσμούνται συνήθως με φλόραλ και γεωμετρικά σχέδια, που ονομάζονται αραμπέσκ. Τα μοτίβα όμως, δεν έχουν ούτε σε αυτή την περίπτωση απλή διακοσμητική αξία, αλλά λειτουργούν ως σύμβολα υπέρτατων εννοιών, όπως η αθανασία και η ευλογία. Παράλληλα, η πρακτική χρήση των χαλιών προσευχής ως καλύμματα εδάφους, βοηθά στην απόδοση σεβασμού στον Αλλάχ με τη διατήρηση της καθαριότητας και της ευπρέπειας του προσκυνητή, ιδιότητες συμβατές με την ψυχική και πνευματική κάθαρση.

afg1

Στην κεντρική λεωφόρο της πόλης Kundus στο Βόρειο Αφγανιστάν, ο Αφγανός με το σαρίκι, έχει απλώσει την "πραμάτεια" του στο πεζοδρόμιο για να την πουλήσει. Ένα διαφορετικό από τα συνηθισμένα Bazaar που ξέρουμε. Η όλη "πραμάτεια" αποτελείται μόνο από τα δύο χαλιά που παράχθηκαν από τον ίδιο ή από κάποιο συγγενή του. Όταν τα πουλήσει και εισπράξει την αξία τους, θα έχει πληρωθεί με καθυστέρηση, για τα ημερομίσθια της πολύμηνης εργασίας, που απαιτήθηκε για την κατασκευή τους. Ενδεχομένως, ένα μέρος των χρημάτων (αν τα μαλλιά δεν προέρχονται από ζώα ιδιοκτησίας του), θα το διαθέσει για να αγοράσει μαλλιά για τα επόμενα. 

(από δημοσίευμα περιοδικού τύπου 2 μέρες πριν την τρομοκρατική επίθεση της 11/09/2001 στην Αμερική:)

Στους δρόμους της Καμπούλ, της πρωτεύουσας του Αφγανιστάν, οι γυναίκες έχουν τα πρόσωπά τους εντελώς καλυμμένα. Είναι η χώρα με ιστορία χιλιάδων ετών που υποδέχθηκε τον Μέγα Αλέξανδρο, όπου όμως ο θρησκευτικός φανατισμός διαιωνίζει έναν εμφύλιο πόλεμο ύστερα από πολλές συρράξεις με τις γειτονικές χώρες και την κατοχή από την τότε Σοβιετική Ένωση. Μια δεκαετία που άφησε πληγές. Ένας λαός κουρασμένος που επιμένει πεισματικά να διαβιώνει όπως ακριβώς τρεις και τέσσερις αιώνες πριν, αρνούμενος κάθε μορφή εξέλιξης. Οι οικιακές τέχνες ανθούν εδώ κι αυτές οι ίδιες γυναίκες, όχι μόνο της πρωτεύουσας αλλά και των μικρών επαρχιών της χώρας τους κρύους χειμώνες και τα ζεστά Ασιατικά καλοκαίρια υφαίνουν αριστουργήματα στο χέρι, τα περίφημα Αφγάνικα χαλιά. Τα χαλιά του Αφγανιστάν αφηγούνται από μόνα τους μια ιστορία. Υφασμένα με την ίδια γνώση που η παράδοση φροντίζει να διατηρεί άθικτη, μαρτυρούν τα συναισθήματα και την ιστορία του λαού που τα δημιουργεί. 

Τα καταστήματα ΑΙΩΝ 1922 με τη συλλογή τους The Afghan Refugee Collection, από μοναδικά συλλεκτικά κομμάτια, φερμένα από αυτή τη μακρινή, θρυλική χώρα, προορισμένα για ανθρώπους με ανεπτυγμένη κουλτούρα και υψηλό επίπεδο καλαισθητικής, είναι φτιαγμένα στο χέρι, όπως ακριβώς πριν από τέσσερις και πέντε αιώνες. Με μαλλιά από ζώα με μακρύ τρίχωμα από την περιοχή GHAZNI ξαίνονται στο χέρι (hand carded) κλωστοποιούνται με ρόκα (hand spun) βάφονται με φυτικές βαφές από βότανα (vegetable dyed) και υφαίνονται διπλόκομπα (double knotted). afg2Στις τελικές επεξεργασίες φινιρίσματος ακολουθούνται απόλυτα παραδοσιακοί τρόποι με τη χρησιμοποίηση εντελώς φυσικών υλικών. Αυτά τα αριστουργήματα διαλέγουν χαλί - χαλί οι άνθρωποι των καταστημάτων ΑΙΩΝ 1922 στις πηγές τους, από αυτούς τους ίδιους τους εγχώριους δημιουργούς, τους ανθρώπους της παράδοσης και της πολυτάραχης ιστορίας.


Στα χαλιά του Αφγανιστάν, τα καταστήματα ΑΙΩΝ 1922  διαθέτουν μια από τις μεγαλύτερες και πληρέστερες συλλογές στην ΕΥΡΩΠΗ. Πέρα από όλα αυτά έχετε έγγραφη και απόλυτα υπεύθυνη εξασφάλιση αφού κάθε αγορά χειροποίητου χαλιού συνοδεύεται από σειρά πιστοποιήσεων και διασφαλίσεων.

Περιεχόμενα: Οδηγός Αγοράς Χαλιών

Καταστήματα

Καταστήματα

(Έναντι "ΥΓΕΙΑ")
210-6231300
kifisias@aion1922.com
Ωράριο λειτουργίας:
Δε. 10:00 - 20:00
Τρ. 10:00 - 20:00
Τε. 10:00 - 20:00
Πέ. 10:00 - 20:00
Πα. 10:00 - 20:00
Σά. 10:00 - 18:00
Χάρτης Περιοχής και Οδηγίες
(και Αθανασίου Διάκου)
210-9703432
poseidonos@aion1922.com
Ωράριο λειτουργίας:
Δε. 10:00 - 20:00
Τρ. 10:00 - 20:00
Τε. 10:00 - 20:00
Πέ. 10:00 - 20:00
Πα. 10:00 - 20:00
Σά. 10:00 - 18:00
Χάρτης Περιοχής και Οδηγίες
Καλέστε μας δωρεάν στο 800-11-1922-0, για οποιαδήποτε πληροφορία γύρω από τα χαλιά!
custserv@aion1922.com
After Sales Service
210 3000500 (10:00 - 16:00), εκτός Σαββάτου
Copyright © 2018 Αυθεντικά Χειροποίητα Χαλιά ΑΙΩΝ 1922
 

Αυθεντικά Χειροποίητα Χαλιά ΑΙΩΝ 1922: Ο κόσμος της πιστοποιημένης ποιότητας στα χειροποίητα χαλιά και κιλίμια. 

Η μεγαλύτερη και πληρέστερη συλλογή αυθεντικών χαλιών στην Ευρώπη. Χαλιά σε άπειρα σχέδια, χρώματα, αλλά κα σε κάθε πιθανή και απίθανη διάσταση.
 
Καταστήματα χαλιών σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, χιλιάδες αυθεντικά χαλιά ΑΙΩΝ 1922!

 

Επισκέπτες All Time

6246432
Τώρα OnLine: 582